Od pewnego czasu możemy zaobserwować trend na bycie „fit” oraz przykładanie dużej wagi do zdrowego trybu życia. Trend ten nie tylko jest bardzo popularny wśród osób, które zawodowo zajmują się sportem, ale przede wszystkim wśród amatorów, którzy pragną cieszyć się zdrowiem i świetnym samopoczuciem jak najdłużej.

Czym jest wydolność organizmu i jak można ją poprawić?

Podczas uprawiania jakiegokolwiek sportu chcielibyśmy osiągać znakomite wyniki, czyli przebiec większy dystans lub przejechać na rowerze jeszcze dalej w coraz krótszym czasie, dlatego też pracujemy w tym przypadku nad wydolnością naszego organizmu. Wydolność można podzielić na tlenową (inaczej zwaną również aerobową), w trakcie której wysiłek fizyczny trwa dość długo, a także na wydolność beztlenową (anaerobową) – tutaj intensywność wysiłku jest dość krótka, jednak obciążenie organizmu jest dość duże. Aby poprawić obie te jednostki możemy zastosować kilka ciekawych sposobów i tzw. tricków, które w znacznym stopniu ułatwią nam pracę nad wydolnością naszego organizmu.

Przede wszystkim warto zróżnicować treningi i do codziennej aktywności oprócz np. biegania włączyć również jazdę na rowerze oraz zajęcia na basenie. Pływanie w stylu klasycznym lub dowolnym świetnie wpływa na trening naszych płuc, gdzie na kilka sekund musimy zaczerpnąć powietrze i dotlenić cały organizm podczas wysiłku. Dodatkowo płuca doskonale pracują podczas jazdy na rowerze (również tym stacjonarnym) – w tym przypadku nasze ciało nie męczy się aż tak bardzo jak podczas biegu, dlatego ten trening może być znacznie dłuższy niż standardowy jogging.

Kolejnym, ciekawym sposobem na pracę nad wydolnością naszego organizmu jest picie odpowiednich napojów, takich jak kawa czy herbata. Napoje te zawierają w swoim składzie kofeinę, która pomaga w koncentracji oraz pobudza nasz organizm do zwiększonej aktywności fizycznej. Po wypiciu filiżanki kawy lub herbaty (w tym również zielonej) nasze mięśnie pracują jeszcze efektywniej, dzięki czemu podczas treningu biegowego możemy bez większych problemów wytrzymać narzucone sobie tempo.

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że nasza dieta odgrywa w naszym życiu ogromną rolę. Okazuje się, że na wydolność naszego organizmu wpływa również spożywanie zdrowych tłuszczy takich jak np. oliwa z oliwek extra vergine, awokado, siemię lniane, olej kokosowy czy też masło arachidowe. Wszystkie te produkty dodają nam energii oraz podnoszą temperaturę naszego ciała, jak również mają bardzo pozytywny wpływ na nasz układ krwionośny, który z kolei transportuje krew do naszego serca i innych tkanek.

Wydolność organizmu a trening specjalistyczny

Oprócz wszystkich tych, zacytowanych powyżej sposób na zwiększenie wydolności naszego organizmu do przedstawienia pozostaje jeszcze trening specjalistyczny, za pomocą którego przesuwamy granice możliwości naszego organizmu. Trzeba jednak pamiętać, że do treningu powinniśmy być odpowiednio wyposażeni. Buty to jeden z kluczowych elementów garderoby każdego biegacza, które pomagają w stabilizacji oraz osiąganiu coraz lepszych wyników w swojej dziedzinie. Buty Nike męskie w znacznym stopniu ułatwiają bieg progowy, który powinien być wykonywany przez biegacza raz lub dwa razy w tygodniu w celu zwiększenia wydolności organizmu.

Jak zwiększyć wydolność organizmu?
Oceń!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here